Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Camper ophalen

Hèhè, eindelijk, na heel wat gestuntel, staan we met onze camper op onze eerste camping in Vancouver. Vanochtend begon de dag goed. Na een vreemde nacht met veel wakker worden was het eerst tijd voor een echt Canadees/Amerikaans ontbijt bij de IHOP naast ons hotel. Echt hilarisch wat je daar wel niet allemaal voor ontbijt krijgt. We hadden allemaal gekozen voor een combinatie ontbijt met eieren, bacon en worstjes met daarbij iets zoets. Monique had bijvoorbeeld French Toast met aarbeien en slagroom, Corwin een crêpes en ik american pancakes met blueberry sauce en slagroom. Echt veel te lekker, maar ook echt veel te veel voor een ontbijt.

Daarna werden wij met de taxi naar Cruise Canada waar wij onze camper gingen ophalen. Mazzeltje: het is een nieuwe camper waarvan wij het derde gezin zijn die er in zit. Degene voor ons hadden maar een kleine afstand gereden, dus de kilometerteller staat ook nog 'maar' op 13.000 km. Toen was het tijd om te gaan tanken en boodschappen te gaan doen. Vanaf hier begon het gestuntel. Jakob moest eerst nog wennen aan zo'n grote bus die ook nog eens een automaat is. Erg lastig als je een schakelauto gewend bent. Daarnaast zijn de verkeersregels hier wat anders, zoals rechts inhalen, waardoor dat ook nogal voor wat onduidelijkheden zorgde. Maar goed, uiteindelijk, zijn we dan toch bij de supermarkt gekomen.

En dat was echt... GIGANTISCH! Niet te geloven hoeveel spullen ze daar wel niet verkopen. En niet in normale porties, nee, alles moet meteen in megaverpakkingen verkocht worden. Dus voor ons Nederlanders was het goed zoeken naar de kleinste verpakkingen die ruim voldoende zijn voor 4 weken. Na het inladen van de camper gingen wij op pad naar onze camping en dit was echt het aller vervelendste stukje wat ik ooit heb gereden. De kaart die we hadden gekregen was ongelofelijk onduidelijk, dus we zijn wel vier keer verkeerd gereden. En probeer maar eens te keren met zo'n grote wagen. Maar gelukkig, we zijn er.

Nu zijn we lekker aan het genieten van het mooie weer, want hier is het 25 °C met zon. Van het zwembad en het zonnedek is ook al gebruik gemaakt, dus deze dag kan niet meer stuk. Morgen komen de foto's van de camper online, maar nu gaan we eerst even lekker bijkomen.

Groetjes van de Familie Asjes

Hans

Hebben jullie geen " stom stom " dan ? :-)

Wiebe Bosma

Wel allemaal op de weegschaal gestaan voor je vertrek?

dominic

jah dat had ik al gezegd:P je komt twee keer zo groot terug:D

Afra

Ach ja, dat zien we dan wel weer, hè schatje :P. En we gaan heel veel wandelen, dus als het goed is, blijf ik precies hetzelfde XD.