Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Ucluelet

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we eerst eens lekker uitgeslapen. Gister was nogal een vermoeiende dag met een lang stuk rijden door de bergen wat voor geen meter opschiet. Dus we waren blij toen we eindelijk bij onze camping vlak bij de kust van Vancouver Island waren aangekomen. Na een rustige brunch zijn we op weg gegaan naar het strand om daar eens een kijkje te gaan nemen.

Toen we aankwamen, was het net laag water. Dit kwam mooi uit, omdat hierdoor de rotsen blootlagen met allemaal getijdepoeltjes. Altijd leuk om op onderzoek uit te gaan wat daar in zit. We hebben in ieder geval een zeepissebed gezien, een wulk, kleine visjes en heel veel anemonen. Het leuke was dat dit het langste strand is van heel Noord-Amerika: 70 km. Dus Jakob vertelde rustig tegen het meisje achter de balie die dit heel trots vertelde dat we in Nederland van Den Helder tot Zeeland 300 km strand hebben. Tss, amateurs die Canadezen.

Daarna zijn we op weg gegaan om een stukje te lopen door het gematigd regenwoud over vlonders. Dit was heel leuk gedaan, want je liep letterlijk door de dichte begroeiing heen. Het was heel mooi om te zien hoe dit bos uit al die lagen is opgebouwd en hoe het verschilt van het tropisch regenwoud dat we in Australië hebben gezien. Na iets meer dan een kilometer gelopen te hebben over de vlonders waren we weer bij de camper om op pad te gaan naar het centrum van Ucluelet.

Daar aangekomen was het een heel klein havenstadje. Nou ja, stadje. Eerder een paar huizen en een supermarkt, maar wel heel lief om te zien. Hier hebben Elleke en ik nog even wat souvenirs gescoord om mee te nemen naar huis. Morgen moeten we hier ook zijn voor de walvisexcursie. Hopelijk zien we echt was walvissen en hopelijk ook orka's. Ik ben benieuwd.