Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Whale Watching

Wat een heerlijke dag vandaag zeg. We begonnen weer met lekker rustig uit te slapen om daarna rustig aan naar Ucluelet te rijden voor onze walvisvaart. Jakob en ik gingen met de Zodiac. Dit is een kleine, stevige soort rubberboot met een 450 pK motor voor ongeveer 15 mensen. Monique, Elleke en Corwin gingen met de grotere boot wegens hun zeeziekte.

Jakob en ik vertrokken eerder en het ging echt heel hard. We sprongen echt over de golven heen. Gelukkig hadden we vandaag echt zo'n mazzel met het weer. Het was bijna windstil en het was bewolkt, maar droog. Onze gids vertelde dat ze op haar handen en voeten kon tellen hoe vaak het zulk rustig weer is geweest hier op Vancouver Island. Door dit weer konden we uitstekend alle zeezoogdieren zien waar we naar op zoek waren.

We hebben de grijze walvis, bultrugwalvis, bruinvissen, zeehonden en zeeleeuwen gezien. De andere op de grote boot hebben ook nog de ‘bald eagle' gezien, die ene met de witte kop. Deze hadden ze aan de kust gezien bij twee nesten. Ze konden zelfs de jongen horen. Het was echt een hele geslaagde dag. Zo mooi om al die beesten van zo dichtbij te zien.

Groetjes van de familie Asjes

Wiebe

Lijkt mij een geweldige ervaring. Benieuwd naar de foto's.