Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Op naar de Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Vandaag was het vroeg uit de veren, na onze eerste nacht in de camper, om op weg te gaan naar de Verenigde Staten. Nadat we eindelijk Vancouver uit waren (wat een verschrikkelijk doolhof zeg), kwamen we na ongeveer een klein uurtje rijden bij de grens aan. Heel rustig kwamen we bij de balie aan om daarna er direct uitgepikt te worden en doorgestuurd te worden naar de 'vehicle control'. Wat bleek nou: we hadden groente en fruit mee en daar zijn strenge invoerregels voor. Dus wij naar de balie gelopen om al onze gegevens in te vullen met aanvullende vingerafdrukafname en een foto van ons gezicht te laten maken. Echt, die amerikanen zijn echt paranoia. Maar ja, we zijn er in gekomen.

Na een lange rit van 2 uur kwamen we eindelijk aan bij North Cascade National Park wat echt prachtig was. Het hele park bestaan uit allemaal bergen waarbinnen meerdere rivieren lopen en meerdere ‘creeks'. Echt prachtig. Het water had ook een hele heldere blauwe kleur, erg ongewoon. Na een stop bij een waterval die echt wel 100m diep viel, zijn we doorgereden naar Diablo Lake. Om hier te komen, moesten we over een dam heenrijden en die weg was echt heel erg smal. Best wel eng eigenlijk.

Na een stukje gewandeld te hebben op het Diablo Lake Trail, gingen we weer terug naar de camper. Onderweg zijn we ook onze eerste wildlife tegen gekomen: een eekhoorn. Veel te schattig. Toen was het helaas tijd om weer een heel stuk te rijden naar onze camping: Big Twin Lake camping ground bij Winthrop. Onderweg reden we dus door de bergen en je zal het niet geloven, maar er lag gewoon sneeuw. En niet zo'n klein beetje ook, maar hele blokken met sneeuw. Echt te grappig om te zien in juli. Na een tijdje kwamen we bij Winthrop, een echt ouderwets mijnstadje. Alsof we 200 jaar terug in de tijd zijn gegaan. De camping is echt hilarisch met een super klein kantoortje en 1 douche en 3 wc's.

De foto's van de camper zal ik ook meteen online zetten, zodat jullie kunnen zien waar wij ons vier weken in begeven. Het is in ieder geval weer mooi weer, dus we gaan lekker genieten van onze avond hier.

Groetjes van de familie Asjes

Alfons en Corry

Was Vancouver even goed wel mooi?. Mooi weer is top beter als hier regen en harde wind. Jakob en andere betuurders als je rij heeft je linker voet holliday. Veel plezier en enjoy Canada.
Groetjes en keep on driving.

Alfons en Corry

Was Vancouver even goed mooi? Mooi weer is top beter als hier regen en harde wind.
Jakob en andere bestuurders als je rij heeft je linker voet holliday.Veel plezier en enjoy Canada
Groetjes en keep on driving.