Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Still on the way

Zo, vandaag dag twee van het rijden naar Yellowstone. Morgen nog een dag en dan komen we vrijdag aan. Wel jammer dat we steeds zo lang moeten rijden, rond de 4/5 uur, maar we houden in gedachte dat dit het vervelendste stuk is met de langste afstanden én de beloning is groots.

Vanochtend zijn we eerst nog even naar het plaatsje Winthrop gegaan waar onze camping zo'n 10 minuten rijden vandaan lag. Het leek echt net alsof we terug in de tijd zijn gegaan, naar de tijd van cowboys en indianen. Alle gebouwen zagen er zo leuk uit en alle winkeltjes die er in zaten waren te lief. Waar ons oog meteen op viel was een heel lief gebouwtje met als naam Sheri's Sweet Shoppe. En de familie Asjes kenende, konden wij daar niet voorbij lopen. Toen we daar binnen kwamen, lag er allemaal snoep en chocolade. En het assortiment aan chocolade was echt ongelofelijk. Die man had zo veel verschillende soorten van 'chocolate covered caramel' tot ‘chocolate macademia chunks'. El had mij en haarzelf getrakteerd op een karamelappel, iets waar ze hier in de VS dol op zijn. Dus ik ben benieuwd.

Daarna gingen we buiten op het terras zitten voor een kop koffie. De man van de winkel raadde ons aan om zijn ‘cinnamon buns' te nemen die hij al 19 jaar elke dag bakt. En echt, die dingen waren heerlijk. Ze werden opgewarmd in de oven en daarna werd er nog frosting overheen gedaan. Binnenin zaten ook nog noten en natuurlijk die heerlijke kaneelpasta. Echt om je vingers bij op te vreten.

Toen alles weer achter de kiezen was, zijn we gaan rijden. Rijden, rijden en nog eens rijden. Tussendoor hadden we nog een korte tussenstop bij de Grand Coulee Dam. Gigantisch, wat een ding zeg. Er zijn in totaal drie plekken op de dam waar energie wordt opgewekt en het water wat er doorheen stroomt, is dus al het ‘spill water' wat dus niet gebruikt kan worden. Een immense hoeveelheid water dus. Na boodschappen te hebben gedaan, zijn we toen weer verder gereden in één klap naar Coeur d'Alene waar wij op het Riverwalk RV Park overnachten.

Morgen is het weer een lange reis, maar eerst gaan wij nog even een verfrissende duik nemen in Coeur d'Alene Lake en daarna genieten in de zon van de 30 °C.

Groetjes van de familie Asjes

Esther de Koning

Alvast heel veel plezier in Yellowstone!
Gr. Esther

Ghanz

Als je Yogi Bear ziet.... ik wil mn picknicmandje terug :)

Marjo

Het water loopt me in de mond bij het lezen van dit verslag, jammie!!!!!

Manon

Wat een leuke verhalen! En wat een mooie foto's! Nog heel veel plezier! Xx.