Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Eindelijk in Yellowstone

Gisteren was een beduidend rustige dag, dus vandaar ook geen verhaal op de site. Bij deze toch nog even de hoogtepunten. In de ochtend vertrokken we om weer 4 uur te gaan rijden richting Anaconda, onze stop voor die dag. Onderweg hebben we eigenlijk niks gezien. Het enige leuk was onze camping in Anaconda. Heel klein met een super klein huisje voor de douche, toilet en de office. De wc's waren echt hilarisch, want er zaten geen deuren in, maar gordijnen. Te grappig.

's Avonds hadden we besloten om uit eten te gaan. Iedereen had trek in pizza, dus op naar de only pizza place in town. Laten we zeggen dat het echt een verassing was. Het was geen restaurant, maar meer °cm. Wij, als familie Asjes zijnde, dachten ieder wel een halve op te kunnen. Nou, niet dus. Na drie van die gigantische punten zat iedereen propvol (één amerikaanste pizzapunt = vier nederlandse pizzapunten). Jullie moeten de foto's maar even bekijken voor het bewijs.

Vandaag zijn we het laatste stuk gaan rijden naar Yellowstone. In het begin hebben we gewoon hard doorgereden om te zorgen dat we rond de middag er zouden zijn. Onze eerste stop in West Yellowstone was het Lower Geyser Basin. Echt ongelofelijk dat je eerst door een vredig, bergachtig landschap rijdt om daarna ineens terecht te komen bij een plek met allemaal geisers en warm water bronnen. Het was erg indrukwekkend. Ook omdat op sommige plekken de grond oranje gekleurd was. Dit waren thermofielen, bacterien die goed tegen hoge temperaturen kunnen. Er zijn er zelf een paar bij die temperaturen boven de 100 °C kunnen leven.

Daarna zijn we verder gereden naar Old Faithful Geyser. Deze wordt zo genoemd omdat deze geiser precies om de 93 minuten een straal kokend heet water omhoog spuit. Bij aankomst waren we alleen net te laat en moesten we dus die 93 minuten wachten. Tijd voor een ijsje dus met die mooie weer. Jakob kon het niet laten en moest een large nemen. En large in Amerika is dus extra extra large in Nederlandse termen. Zie de foto maar.

Uiteindelijk spoot de geiser omhoog en voor de gehele 2 minuten die het duurde, was het erg indrukwekkend. Het wachten waard dus. Als laatste stop was de West Thumb Geyser Basin aan de beurd. Dit was eigenlijk een beetje hezelfde als de eerste stop, alleen hebben we hier wel onze eerste, echte wildlife gezien: een wapiti hert, oftewel een ‘elk' in het Amerikaans. Grote beesten, echt waar.

Nu zitten we lekker op de camping bij te komen van de lange reis. En voor het eerst is het echt back to basics (soort van dan). Geen aansluiting voor het water, elektriciteit en toilet en de douche is zo'n halve kilometer lopen. Toch is het het allemaal waard, want we hoorde bij de office dat hier op dit park vier beren zitten. Dus misschien hebben we mazzel en zien we morgen nog een beer. Grrrrrr....

Groetjes van de familie Asjes

suzanne

beurt is met een t op het eind :P