Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Fall day

Een vroege dag voor de familie Asjes vandaag. We stonden op rond 07.00 om vroeg een wandeling te maken met de hoop op veel wildlife. Uiteindelijk begonnen we om 09.30 met wandelen, omdat het toch nog even rijden was naar Fishing Bridge voor het Howard Eaton trail. Dit wandelpad liep langs de Yellowstone River door de bossen heen. Echt en prachtige omgeving. Het is echt ongelofelijk hoeveel verschillende soorten landschappen er zijn in Yellowstone.

We hebben in totaal twee uur gelopen. Helaas zijn we onderweg niet veel groot wild tegengekomen, alleen wat eekhoorns en ook pelikanen. Toen we terug liepen, kregen we gelukkig wel een mooi toetje: otters. Een moeder en haar drie jongen. Ze waren lekker aan het zwemmen bij hun hol en we hebben zelfs gezien dat ze een vis vingen die het jong lekker ging oppeuzelen. Het leuke was dat ze helemaal niet bang waren en gewoon rustig naar ons gingen zitten kijken. Dit heeft een paar hele leuke foto's opgeleverd.

Na het wandelen zijn we doorgereden naar Upper en Lower Falls. Vooral Lower Falls was echt heel indrukwekkend. Deze hebben we bekeken vanaf Artist Point waarbij je de waterval vanaf een afstand kon bekijken. De Yellowstone River waar deze waterval een deel vanuit maakt, liep verder door de Grand Canyon of Yellowstone. De kleuren hiervan waren heel verschillend. Dit komt omdat hier in de wand ook van die geisers zaten waardoor allemaal verschillende mineralen vrijkomen.

Toen zijn we naar de camping gereden en een lekker kampvuurtje gestookt. Tijdens het koffiedrinken in de cafetaria kreeg Afra ook nog eens een gigantisch ijsje. Ze kunnen echt niet normaal doen in Amerika. Vraag je twee bolletjes, krijg je echt een ijsje dat zo groot is als zes bolletjes bij ons. Niet te geloven. De rest van de avond hebben we lekker geborreld bij het vuur en genoten van het gezelschap van de familie Eekhoorn die ons de hele avond gezelschap hebben gehouden.

Groetjes van de familie Asjes