Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Hot Springs

Sorry dat we zo lang niks van ons hebben laten horen, maar in Yellowstone zaten we steeds op campings zonder enige aansluiting. Dus dat betekende ook geen wifi. Vandaar ook dat jullie alle verhalen en alle foto's van drie dagen in een keer te zien krijgen. Enjoy!

Vandaag was weer een wandeldag. We vertrokken vandaag richting Lamar Valley waarvan wordt gezegd dat je er zeker wild zal zien. En ze hebben niet gelogen. Het begon al goed doordat we een groepje Pronghorn Antilopes zagen: vader, moeder en drie jongen. Toen we verder reden, dienden de eerste bizons zich aan. En hoe verder we reden, hoe meer het er werden. Ik denk dat we bij elkaar wel zo'n paar honderd bizons hebben gezien. Eentje stak zelfs de weg over en probeer die maar eens aan de kant te krijgen. Gaat niet gebeuren, dus geduld was een schone zaak.

Uiteindelijk zijn alleen Jakob, Monique en Afra gaan wandelen en hebben Corwin en Elleke uitgerust in de camper. En het wandelen was echt geen pretje. Het was super warm en we liepen in de volle zon in de vallei. Geen boom om onder te lopen dus. Uiteindelijk na 45 minuten hebben we maar besloten om terug te lopen. En wonder boven wonder kregen we weer een leuk toetje. Eerst zaken we een Yellow-bellied Marmoth oversteken die onderweg was naar zijn hol. Daarna, toen we een stukje verder liepen, was er een bizon die heel dichtbij stond te grazen. Dus daar zijn we voorzichtig omheen gelopen, na het maken van een paar foto's natuurlijk.

Na het lopen zijn we verder gereden naar de Mammoth Hot Springs terwijl we tijdens het rijden genoten van het prachtige uitzicht. Jammer genoeg waren de warmwaterbronnen door het aanhoudende hete weer volledig uitgedroogd. Een bittere teleurstelling na zo'n stuk rijden. Je kon nog wel iets zien van de vergane glorie, maar het was niet zoals we het ons hadden voorgesteld.

Toen zijn we verder gereden terug naar West Yellowstone om boodschappen te doen en onze camper te parkeren op Grizzly RV Park. Op dit moment regent het, maar dat komt mooi uit aangezien we toch binnen zitten. We hebben deze drie dagen echt geweldig weer gehad en hebben echt genoten van Yellowstone. Zeker de moeite waard als je eens in de buurt bent. Helaas hebben we geen beren gezien, maar dat kan nog komen. We komen nog in Jasper en Banff National Park in Canada en daar zitten ze ook. So we keep our hopes up!

Groetjes van de familie Asjes

dominic

uitgerust! hahha dat zal best:P

Verder is het allemaal dus toch nog heel goed als ik het zo lees:D
Hoop dat jullie het nog volhouden 3 weken lang!

tot snel weer!:D

Manon

Wat een leuke foto's weer! Wat een mooi weer hebben jullie! En wat een lekkere pizza's en ijsjes, haha ;). Xx Manon.