Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Glacier National Park, here we come!

Hoi allemaal,

Gisteren en vandaag waren rustige dagen met heel veel rijden. Gisteren zijn we vertrokken uit West Yellowstone om op weg te gaan naar Glacier National Park. In de ochtend hebben we nog even door West Yellowstone gestruind op zoek naar leuke souvenirs voor het thuisfront wat zeker gelukt is. Na een hele rit van 4 ½ uur kwamen we aan in Missoula waar we hebben overnacht op een KOA camping. Dit is een keten van campings door heel de Verenigde Staten.

Vlakbij de camping was het gebied in Missoula waar alle winkels en wegrestaurants zitten. Dit doen ze door heel Amerika heen. Erg handig, want op deze manier zitten alle winkels vlakbij elkaar. Na een verkeningstocht, door Monique en Afra in de volle zon (wat toch echt heel heel warm was), is besloten om 's avonds te gaan eten bij Wendy's waar je ‘Old Fashioned Hamburgers' kon krijgen. En geloof me, dat waren ze. Echt verukkelijk. Kan de McDonalds nog een puntje aan zuigen.

Vandaag zijn we vertrokken naar Canyon RV Park, aan de rand van Glacier. Onze tussenstops waren bij het ‘The People's Centre' van de Salish, Pend d'Oreille en Kootenai indianenstammen. Erg mooi om te zien hoe het er in die tijd aan toe ging en hoe wij Westerlingen zo'n grote invloed hebben gehad op die mensen. Na een stukje rijden, hebben we nog even van het uitzicht genoten bij Finley Point over het Flathead Lake. Een erg groot meer, waar we een hele lange tijd nog hebben langsgereden.

Nu is het uitrusten en morgen door Glacier naar het Canadeese deel van dit park rijden wat Waterton Lake heet. Dan zijn we weer in Canada en blijven daar lekker genieten van de mooie omgeving.

Groetjes van de familie Asjes

dominic

Klinkt allemaal superleuk! Hopelijk houden jullie zulk lekker weer! enne.. niet te veel schransen he?:P