Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Banff National Park

Na een korte 1 ½ uur rijden vanaf Calaway Park zijn we vandaag gearriveerd in Banff, een plaatsje tussen de Canadian Rockies. Onderweg werd de lucht steeds donkerder in de richting van de bergen en uiteindelijk begon het ook te hozen. Onze vrees was dus dat het de hele dag zou gaan regenen, terwijl we zo'n buitenprogramma hadden. Maar het geluk was weer aan onze kant en we reden zo de bui weer uit richting de zon.

Aangekomen in Banff zijn we meteen doorgereden naar de Banff Gondola, een gondelbaan omhoog naar Sulphur Mountain. Deze ging een heel stuk omhoog, dus Monique en Elleke, met hoogtevrees, hadden het zwaar te voorduren. Maar uiteindelijk boven was het het allemaal waard. Het uitzicht was echt adembenemend. Je kon ook nog een stukje verder lopen naar een nog hoger punt en daar kon je 360 graden in de ronde genieten van de Canadian Rockies.

Toen we uiteindelijk weer beneden kwamen, zijn we na de lunch iets omhoog gelopen naar de Upper Hot Springs. Dit lijkt op een zwembad, maar is dit helemaal niet. Dit water komt met 300 L/min de berg uit met een temperatuur van 43 °C. Het wordt daarna afgekoeld tot 39 °C met toevoeging van chloor en komt daarna in het zwembad terecht. Heerlijk warm water. Helaas hadden we een beetje een warme dag uitgekozen, dus dan is het niet zo lekker om in een warm zwembad te duiken. Maar toch de hele beleving waard hoor.

Nu is het even uitrusten op de camping en dan vanavond lekker uit eten in Banff. Het is echt een super schattig stadje met een beetje een Oostenrijkse, wintersportsfeer. We zijn erg benieuwd wat we er vanavond allemaal gaan tegenkomen. Nu gaan we weer verder met brood geven aan de grondmarmotjes die op onze camping zitten.

Groetjes van de familie Asjes