Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Lake Louise

We hebben beren gezien! We reden vandaag net terug van onze laatste bezoekspunt, Morraine Lake, toen er allemaal auto's aan de rand van de weg stonden. Toen Elleke uit het raam vroeg wat er was, zeiden ze: 'Bears!' Direct sprongen wij allemaal uit de auto om omhoog de berg op de kijken. Corwin was op zijn sokken en Afra zelfs op blote voeten. Maar gelukkig, daar liepen ze hoor, met ze drieeen. Ze waren rustig aan het struinen tussen de bomen door en af en toe konden wij een glimp van ze opvangen. Het was echt geweldig om ze te zijn en we zijn toch zo blij dat we ze toch nog gezien hebben. We waren heel bang dat we deze hele vakantie geen beer te zien zouden krijgen. Dank u, Banff National Park.

We waren vandaag begonnen met het lopen van het Lake Agnes trail dat begint bij Lake Louise. Het is echt een prachtig meer met een turquoise kleur. Dit is afkomstig van deeltjes van de rotsen die afslijten en dan in het water terecht komen. Het trail dat we gingen lopen was 3,4 km lang en op het eind kwam je dus bij Lake Agnes uit. Dus wij dachten van: 'Ow, dat doen we wel even'. Niet dus. Het pad ging stijl omhoog en het was echt een hele zware klim. Corwin en Elleke zijn uiteindelijk teruggegaan, omdat Elleke het echt niet meer uithield. Jakob, Monique en Afra zijn wel boven gekomen.

Het was heel zwaar, maar het was het wel waard. Het was echt net zo mooi turquoise als Lake Louise en er was ook een overloop van het meer als een waterval. Het mooie van die hele klim omhoog was dat je op de terugweg omlaag kan lopen. Gelukkig!

Na deze hele klim, en na het uitrusten op een terrasje, zijn we met pijn in onze kuiten doorgereden naar Morriane Lake. Dit meer schijnt nog mooier te zijn dan Lake Louise. Helaas was het weer helemaal omgeslagen en was de lucht bewolkt. Hierdoor konden we niet optimaal genieten van de mooie schittering die normaal over het meer ligt door de zon. Toch was het even goed wel een mooi uitzicht met die grote, met sneeuw bedekte bergen op de achtergrond. En we hebben hierdoor beren gezien. Eind goed, al goed.