Familie Asjes goes to Canada (and to the USA)!

Wells Gray

Vandaag begon de dag goed met een heerlijk ontbijt bij hetzelfde restaurant als waar we gedineerd hadden. Prima spul wat ze daar serveren. Toen gingen we op pad naar Wells Gray National Park, een ruiger park dan wat we tot nu toe hebben gezien werd ons verteld. Maar eerst was het tijd om nog even boodschappen te doen in Clearwater, een gat aan het begin van het park.

Onze eerste stop in het park zou Trophy Mountain zijn waar ze allemaal alpenweide hebben met hele mooie bloemen. Helaas was de weg er naartoe een dirt road met alleen maar grevel. We hebben het wel geprobeerd, maar het begon op een gegeven moment zo stijl en ruig te worden dat we maar zijn omgekeerd en verder zijn gegaan naar onze volgende stop. Onderweg waren we nog even gestopt bij een canyon waar een waterval doorheen liep.

Toen zijn we gestopt bij Dawson Falls, een hele brede waterval. Na een stukje lopen, kwamen we uit op een look-out punt echt vlak naast de waterval. Dan kan je pas goed zien met hoeveel kracht dat water eroverheen stroomt. En het mooie is dat het nooit stopt. Het gaat maar door, liters en liters water. Als laatst zijn we gestopt bij Helmcken Falls. Dit is echt de mooiste waterval die we tot nu toe hebben gezien. Deze valt letterlijk naar beneden in een heel groot gat dat deze zelf heeft uitgesleten in het lavagesteente. Wells Grey is namelijk gevormd door allemaal vulkaanuitbarstingen.

Terug van onze laatste stop kwamen we erachter dat de 22 km naar onze camping ook over een dirt road was. Dit wilde we niet gokken met de camper, dus zijn we maar terug gereden naar een RV Camping midden in het park die we waren tegengekomen. Er zit zelfs een golfbaan bij, dus misschien gaan we nog even onze swings oefenen vandaag.

Groetjes van de familie Asjes